KLOŞ ETEKLER DOSYASI

Merhaba Değerli Okurlar

Bir kafa karışıklığı münasebetiyle kloş ETEKLER! dosyasını yazmaya karar verdim. Geçenlerde kumaş alışverişim için ANKARA- Bursa Kumaş Pazarı'na gittim ( Kendime şöyle güzel bir kloş etek dikmek istiyordum ne zamandır). Velhasıl aradığım kumaşı buldum ve satıcıya kloş etek dikeceğim, kaç metre kumaş gider diye sordum.

Bana cevabı TAM mı yoksa YARIM KLOŞ ETEK mi oldu.

Ağzımdan YARIM çıktı ama nedir nasıl yapılır o an bende pek bilemedim. ( Satıcı amca bana 2,5 metre kumaş kesti bu arada).

Eve gelince elimdeki kitaplardan ve İnternetten bir araştırma yaptım. Kendimce makul  bulduğum kaynakları toparladım ve bu post altında birleştirdim.

Gelin şimdi hep beraber kloş etek kalıplarına bir bakış atalım :)



1. İSMEK Modelistlik kitabı I-II-III - KLOŞ ETEK (YARIM DAİRE)

Burada ilk dikkati çeken kloş eteğin yarım daire etek olarak verilmesidir (Satıcı bunu kastetti sanırım).




2. İSMEK Modelistlik kitabı I-II-III - DAİRE ETEK

Anladığım kadarıyla daire etek, tam kloş etek olarak adlandırılıyor.



3. İSMEK Modelistlik kitabı I-II-III - KONİ ETEK

Verevine dökümlü etekler kloş etek olarak adlandırılıyor. Bu yüzden koni etek kalıbını bu dosyaya ekledim. 




4. Kalıp Hazırlama Kadın Dış Giyim - İTKİP - KLOŞ ETEK

Bu kaynakta yarım veya tam kloş olarak bir ayrım yapılmamış.




5. Kalıp Hazırlama Kadın Dış Giyim - İTKİP - DAİRE ETEK




6. Kalıp Hazırlama Ders Notları ( Bu kaynağı nereden aldığımı hatırlamıyorum ) - KLOŞ ETEK


7. Kalıp Hazırlama Ders Notları ( Bu kaynağı nereden aldığımı hatırlamıyorum ) - DAİRE ETEK



8. Kalıp Hazırlama Ders Notları ( Bu kaynağı nereden aldığımı hatırlamıyorum ) - KONİ ETEK


9. Semiye BOTTAN - İstanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi - KLOŞ ETEK

Semiye Hocamızın giysi kalıpları, drapaj teknikleri, öğrenci çalışmaları ile giysi çizim tekniklerini içeren çok güzel hazırlanmış bir sitesi var. Paylaştığım bu kalıpları da kendi sitesinden aldım. Linkini ekliyorum, mutlaka ziyaret edin.



Aşamaları


10. Semiye BOTTAN - İstanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi  - DAİRE ETEK

Aşamaları




Anladığım kadarıyla DAİRE etekler TAM kloş etek olarak adlandırılıyor ve yine anladığım kadarıyla bildiğimiz KLASİK KLOŞ etek YARIM kloş olarak geçiyor.

Görüldüğü gibi kalıp çıkarırken benzer formüller kullanılıyor. Sizlerde bu formüllerle kendi eteğinizin kalıbınızı kolayca çıkarabilirsiniz.

Dikişe yeni gönül verenlere bu post SELAMIM olsun :)

Sevgiyle kalın.



Yorumlar

Popüler Yayınlar